dijous, 8 de desembre del 2011

Cap de setmana a Albarracin.

Els passats dies 26 i 27 de novembre, vaig estar per Albarracin. Hi havia una concentració d'escaladors, organitzada i patrocinada per Charco, marca recentment sortida al mercat espanyol. Jo vaig aprofitar que tenia ganes de fer una escapada a trepar per el continent i me vaig apuntar al trui. També he de dir que el meu estimat amic Txenxo en va convidar a anar-hi amb l'autocaravana, a recollir-me a l'aeroport i a acollir-me a ca seva. Amb totes aquestes ventatges no em podia negar a anar-hi i amés en feia moltes ganes veurer-los i blocar per Albarra. Fins aquesta vegada no  havia pogut sentir, a la meva pell, el tacte del ródeno amb unes temperatures més baixes, les altres vegades hi havia anat a l'estiu. Així que billet en ma, dos pans morenos, dues ensaimades, un bon troç de sobrassada i 45 grams de magnesi, me vaig encaminar cap allà.
Ja se que allà també en tenen de mengar, però el meu estimat amic i la seva familia anaven endarrer de tastar les nostres delicies locals, un altre pic i com ja és costum cada vegada que vaig per allà els hi duc qualque cosa.
El divendres al cap vespre varem arribar a Albarra i només sortir del vehicle ens varem adonar de la rasca que fotia a fora. L'aparcament estava petat de gent, practicament no quedava ni un puesto lliure per aparcar l'autocaravana. Sercant, al final en trobarem un i ens varem instal·lar. Varem sopar i a dormir que demà serà un altre dia. Ens aixecam i a fora estava tot gelat, encara que el cel estava ben clar i no es veia ni un nubol en tot ell, això pinta molt bé. Els de Charco havien montat una paredeta on es feien les inscripcions i es donava informació de l'esdeveniment. Per 10 euracos ens varen donar una camiseta, un cendrer molt practic encara que no fumis i el tiquet per sopar d'una torrada, no està gens malament.

Sa paradeta de Charco i ambient a l'aparcament.

Cap a les 11 ens varem encaminar a la zona de boulder, concretament al sector "Fuente" i aquí varem començar a pulir-mos els dits i involuntariament qualque cosa més. Aquí vaig poder comprovar l'increible aderéncia que té aquesta roca.

Això se diu aprofitar un bloc...

En Tomas provant un bloc dur.




 Varem anar provant alguns blocs, uns fàcils i uns altres no tant, hi va haver un bloc plaquero de aderéncia amb sortida tombada i molt punyetera, que me va donar un ensurt. Vaig notar una punyida a l'hombro i vaig aturar un poquet, per sort el cap d'una estona ja no em feia quasi mal. Així que ens varem moure cap al sector "Peninsula" per provar altres blocs, pareixia que regalaven qualque cosa estava tot plé de gent. Seguint un poc més amunt varem trobar uns blocs menys massificats. Vaig voler provar-ne un que tenia bona pinta, un bloc bastant gran encara que no molt alt, al damunt d'una explanada de roca amb unes vistes captivadores. Hi havia uns quants problemes que podria fer, després vaig saber que aquest bloc surt a la portada de la guia, que varen fer els alemanys i que segons he sentit està molt mal feta, ja ho sabeu no la compreu..... Apart de trepar, també es podien veure alguns màquines provant blocs durs i moltes al·lotes blocant, que també entreten.

Bloc molt estetic.
El mateix bloc.

El sol ja estava baixant al darrera de les montanyes, així com la temperatura que també anava baixant a marxes forçades. Ja era hora de anar tirant cap a l'aparcament abans que es faci fosc.
Al "merendero" que hi ha al costat de l'aparcament varem veure que ja estaven fent foc per la torrada, com ens possarem.......
Ja havia fuit el sol i començava a fer una rasca important i cada vegada anava a més, l'espera per sopar es va fer llarga, però va valer la pena. Amb un poc de vinet, ens varem encalentir però no va bastar. Al final decidirem anar a dormir i demà a blocar mésssss.....
El diumenge encara hi havia més gelada que el dia anterior però al manco el cel tornava a estar ben clar i no es veia ni un nubol. A primera hora varem fer un poc de neteja i seguidament varem pujar al sector "Techos" a blocar. Aquest cop varem estar a uns blocs que ja coneixia, encara que no tots. I una altre vegada pareixia que tothom havia tengut la  mateixa idea que noltros, els blocs on voliem encalentir estaven a tope, quasi havies de demanar número per poder trepar. Així que tirarem un poc més amunt i varem estar sols tot el temps.
Aquí vaig fer un problema, que no havia provat, que me va agradar molt. Un petit sostre amb sortida de romes molt guapo, amb dos pegues el me vaig embutxecar. Seguidament en vaig fer un altre, que ja havia provat sense exit, que no aixecava el cul de terra. Aquesta vegada amb dos pegues el vaig fer, no sense fer patir el meu pobre genoll. És un pas que s'ha d'empotrar un genoll per poder aixecar-se, després culls una lateral i una regleta amb l'altre má i llavors s'ha de fer un llançament a un bon canto, molt guapo i content de haver-lo fet ja que l'altre vegada no me va anar gens bé.

Un per encalentir.

Txenxo fent aquest sostret.

Jo també el me vaig apuntar.

Txenxo fent El desrodillador

Per continuar ferem uns quants blocs més i de baixada varem poder provar els que haviem vist abans, perque de tanta gent que hi havia no haviem pogut provar-los. Un d'aquests ens va costar prou, però al final el varem poder tombar. També  ferem un llançament a dues mans, molt divertit, i amb sortida de mantel.


Llançament a dues mans, facil però guapo.


La sortida del mateix problema.

Idò això és un poc del que varem fer aquest capde per Albarra. Bon ambient, bona temperatura, molta gent, moltes rialles, bons moments i sobretot bona companyia. Crec que no es pot demanar més, quan tens el que vols i t'agrada el que tens.
Au, salut i ens veim entre els blocs.......

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada